Saturday, August 8, 2009

Sabtu yg bz

Bz dan terisi...

Start awal pagi lg aku dah bersiap memandangkan seharian akan keluar rumah utk mcm2 urusan. Dah nak kluar tu sempat gak wat bfast (hehehe..biasa beli je,apsal ek terajin).kol 10am aku ngan aiman ke klinik gigi (appointment dah wat 2 minggu lepas lg-full house je klinik ni) dan abg n Afiq ke pej. developer umah skrg utk dptkan cukai tanah -urusan sain S&P kol 11am ngan pembeli umah aku di pej. lawyer. Tgu punya tgu smpai kol 10.50am br dpt jumpa doc., namun berbaloi coz brku tau rupanya gigi Aiman yg tercabut itu ari bukan psl prob. gigi rerupanya gigi kekalnya dah tumbuh. 1 depan bwh ngan 4 geraham..patutla ari tu dia kata sakit gigi blkg..gusi bengkak rupanya..doc kata org melayu biasa tumbuh gigi 6-7 thn..tp anak aku br 5 thn dah tumbuh..so mengingatkan aku yg masa baby seawal 3-4 bln lg aiman dah tumbuh gigi. skrg mmg kena wat penjagaan rapi supaya x cepat rosak gigi kekalnya.

Kemudian pukul 11 lebih smpai di pej. lawyer dan wat urusan sain menyain..selesai dekat kol 1pm gak. Next urusan gi kenduri member abg di Masjid Negara. Time ni le jugak nak cari hadiah dah mencari2 kedai letrik yg blh siap bungkus..so dlm pjalan tu singgah le ke care4 cheras. Sampai di masjid negara dlm kol 2 lebih, kenduri dlm kawasan masjid...selesa di sini x penah gi kenduri kawin yg dibuat dlm kawasan masjid.Senang blh terus solat..

Dan kami meneruskan perjalanan kami ke Rawang umah kami.Sampai di rumah, rasa x puas hati coz complaint defect kami byk yg x dibaiki lg walau dah lebih 3 minggu. Senin ni bising le aku ngan developer tu nnt. Kat sini kami terus nak confirm 1 kontraktor utk wat grill,PC,paip dll so tanya 2-3 kontraktor dan akhirnya selesai urusan tu.Cuma cth grill yg ditunjukkan x menepati c/rasa kami..dan aku akan cari cth design utk dia buat grill kami.So next week akan bawa cth design grill dan kerja dimulakan.

Selesai urusan kami berjalan balik lalu jln MRR2 utk singgah ke area Sri Gombak tgk2 lampu n kipas. Byk pilihan kedai..berlawan2 promosi lg...dan akhirnya br gi satu kedai kiteorg dah borong lampu, kipas utk satu umah...selesai lg satu urusan. Wah mmg gumbira n xcited le...

Kemudian, urusan seterusnya ke JJ S/wanga utk cari tracksuit abg (esok lawan futsal MIP-Persatuan Perancang Bandar Msia) dan mkn mlm...wah penat dan letih le, smpai umah cheras kol 11.30am...x per esok aku btapa sambil kemas umah.

No comments: