Saturday, August 15, 2009

Sabtu yg bz gak

Pagi ni dlm kol 9.30 dah kluar rumah utk ke PJ. Gi Ferraz utk wat bayaran penuh hub ngan hood yg dibeli time home dec lepas.Time gi kedai tu ada tgh dorang wat sale...xcited nak cari sinki bowl ngan paip tp psl nak rushing ke umah PH (appointment ngan kontraktor) so terpaksa bergegas pegi...tp sempat gak usha..

Sampai di umah PH dlm kol 12.30 check umah..psl defect..ok ada byk dibaiki walau ada lg yg x siap. Bincang2 ngan kontraktor pemaju dan lepas tu jumpa lak ngan kontraktor yg kami pilh utk reno nnt. utk reno basic ngan keja minor pun blh wat penin pala gak yek...dr pilih grill, design, kaler, plaster syiling, tambah plug, cable aircond bilik anak2 (nasib gak bilik master mmg dah siap),sambung cable astro atas bawah dan bla..bla...bila balik umah rupanya ada lg yg aku x bincang betul2 ngan kontraktor tu.Lg penin bila aku merangkap 'menteri kewangan' utk masuk umah ni...so semua benda kena wat calculation..dan final decision kena le juga wat...
Cadang dlm 2 minggu siap..2-3 minggu pun ok psl aku pun x pindah lg...tp nampaknya posa2 ni kena gak le tgk umah utk tgk progress..

Sebelum balik aku gi cari kedai letrik area Rawang utk cari aircond...blh x de seng heng kat situ ek (biasa dpt tambah warranty tu pasal cari)...aku gi Courts...x friendly langsung..nasib ada kedai letrik deret Courts (aku pun x tau kedai2 kat sini..iyela aku kan org Cheras..tetiba kat sini blur kejap)...ni la kedai kire pertama survey aircond..requirement nak cari yg design cun dan colour...bukan psl yg bagus..hehehe..nasib ada..so pilih2 terus beli..x tau le mahai ke idak...nasib la..dah x de masa nak survey lg..
sampai umah semua 'pengsan' termasuk anak2 aku (dorang tido dr 6 lebih smpai kol 8 pagi esoknya..nasib balik2 aku terus mandikan)..

ada brg lom beli lg ni..paling penting
-sinki ngan paip
-langsir...
-emm cat...

x survey...ngan pilih design dan kaler apa..adui le...agak2 u all le tempah langsir brp lama siap...mana kedai2 yg blh suggest...sinki ngan langsir.

No comments: