Monday, April 20, 2009

Tgk bumbung umah ;-)

Sabtu lepas ni sepatutnya ada appointment ngan doc. tp terpaksa tunda coz nak gi opis abg dan nak ke Rawang. Dlm kol 1 smpai opis abgku dan wat opss mengemas..(abg berpindah bilik coz bertukar bahagian...)..huh penat gak smpai rasa malas nak ke Rawang...tp bila driver kata ok ..aku on jelah...

sampai PH dekat kol 6.emm jln ke umah block so tgk umah dr jauh je lah...pusing2 kejap pas2 gi tgk show house utk rumah renovation. ada pakej reno. utk umah aku. tanya2..kalo nak tambah plaster syiling double layer, kc material dll..emm byk gak nak tambah kalo nak ikut taste..kalo malas nak pk ambik je pakej standard.kalo ambik kontraktor lain camna lak harganya..aku pun x pasti..x per..next week dtg lg..br decide...
dlm keta kepala ni dah berpk2...emm final decision KIV lg...

10 comments:

KEOWN said...

hehehhe nie dah tahap ngigau sakan dah nie.....

sabar erni.. ada rezeki.. adalah kan.. tak ada rezeki maybe hujung tahun dapat bonus 5 bulan.. boleh tunaikan hajat... hehhehe

KEOWN said...

aku mgg lepas pegie alamanda...

ada pameran bedroom.. ada katil king n tilam rm2500.. rege sebenar rm 6000...

ko yang pengalaman membeli nie.. macam mana nak tahu betul ke offer sedemikian?

>>>>>>> N <<<<<<<<<< said...

hehehe...mmg nak pegi psl pakej reno tu offer smpai ujung bln ni...so kena tgk gak.next week parents aku dtg mmg ada cad. nak pegi lg.

psl tilam tu, set bedroom ke katil je?kualiti material katil tu camna...kalo rasa nak puas ati ko survey 2-3 kedai yg ada set lebih kurang camni.pengalaman beli set bilik tido ni pun zaman bila..time nak kawin dulu (tp material elok la)...elok smpai skrg...x rasa nak tukar lg...nnt nak beli aku lak tanya ko hehehe

SELERA MALAYA said...

seronok ek dapat umah baru. aku kat sini jer la. nie ler 'rumah ku syurgaku' :D

zaisani said...

definisi 'rumahku syurgaku' tu luas...umah besar ke kecik ke,baru ke lama ke x penting yg penting kite selesa ngan kediaman kita sekeluarga. melakukan aktiviti bersama, bergurau senda dan sebagainya pun blh dianggap Rumahku syurgaku.

KEOWN said...

kualiti tak pastilah sebab dia bukanya lorenzo atau Fella design.... kalau macam tue senang nak compare rege...


tapi kalau tidur sure susah nak bangun pagie.. hahahha

dia katil dan tilam aje..
kalau set ngan WD 8 kaki sure aku dah sambar.. hahhahaha

SELERA MALAYA said...

InsyaAllah, kat sini la kami 'settle down'.

zaisani said...

keown,
kalo mmg berbaloi harga tu (mmg spatutnya 6k tp dpt 2k) dan kena ngan budget ko..ambik je.pas2 wat la WD pasang siap sure meletop master bdroom ko.
cam aku dah ada set bdroom dah x leh pakai WD lg coz kalo nak letak kat bilik lain lemari aku x muat masuk.masih syg set ni..save gak budget aku

As,
ok dah rumah tu luas dan ada laman lg.dekat gak ngan kl...selesa utk ko ngan family

SELERA MALAYA said...

n, luas sangat, sampai tak larat nak mengemas. tunkang sepah pun tak larat menyepah satu rumah :D

>>>>>>> N <<<<<<<<<< said...

hehehee...tukang sepah pun x larat yek...ok la cam2...senang skt keja ko