Wednesday, April 15, 2009

PC fair vs home deco

last week xcited sguh aku nak menunggu ari sabtu 11/4...sebabnya 1st priority sure le nak menjengguk home deco (seperti yg diwar2kan oleh en. keown kite). awal2 lg aku dah ckp ngan cik abg soh bersiap sedia menunggu ari sab2.kendian nak ke pc fair pslnya nak mencari external h/disk 1T utk office (mengenangkan IT staff x de skrg so kena le cari sendiri...lg lmbt beli h/disk lg x siap la keja aku..sapa yg susah..akakkk jugak)..bila tiba harinya aku lak rasa cam biasa jek...abg aku lak bertanya2 soh cepat siap psl nak gi 2 tmpt.
mula2 gi pc fair kat klcc psl nak berlama2 kat home dec la cadangnya....tp biasa le bila dah masuk, yg kejap pun jd berjam2...
pslnya masa jln2 kat expo tu byk pulak pakej2 internet broadband, pelan celcom la, maxis la, wimax. teringat kat adik aku dia mmg tgh survey2. lg2 tambah kuat aku nak tanya psl celcom ada pakej student D50...sapa2 umur 18-25thn bulan2 byr rm50 je (smpai umur 25 thn) sama je pelan yg aku pakai skrg yg reganya rm68.pas2 modem rm250 je (250+50=dah bleh connect tenet). x la cam aku skrg masih jdkan hp sbg modem..huhuuu...dulu modem rm700-800.malas la beli baik guna hp 3.5G je. maxis ok gak modem free bulan2 rm88 je...wimax aku x survey..tp tgk ramai gak le yg bawak balik beg wimax (dorang register la tu..pelan ok kot)
wat urusan ni lah lama makan berjam (iyela nak ber'calling2' ngan adik kat johor..tanya nak pelan apa, ic no...dll la)...last gi tgk booth kat bawah br beli external h/disk ngan earphone. hui letih dah ni ngan org bersesak...gi makan ngan solat kat area aquaria dan kluar.

badan dah penat..hati pun dah kurang nak ke mid valley (home dec). tp alang2 dah kluar gi terus gak aaa...tpkan..yg wat kiteorg confius masa nak masuk mid jln x jem..keta x Q masuk parking...abg tanya betul ke ada home dec...hehehe aku ckp le keown kata ada. x per masuk la gak..(ati dah x berapa confident...tp sedapkan ati..agaknya org ramai gi pc fair kot..hehehe)...
tpkan korang nak tau...expo mmg le ada tp bukan home dec..tp iproperties daaaaa....
patut x ramai org...di musim2 yg agak gawat ni ngan pameran2 umah yg level2 mewah ni..mmg le org kurang (x macam sethn ngan 2 thn lepas yg aku pegi...still org ramai)..so pusing2 jelah..psl kiteorg nak survey brg utk umah br bukan nak beli umah...(hehehe..apadah en. keown salah info ni). bila kluar br perasan home dec kat mid akhir bulan ni.so kengkawan jln2 la kalo nak survey brg umah akhir bln ni ye

10 comments:

KEOWN said...

pegi ek?
aku tak sempat pegie.. anak aku demam...

>>>>>>> N <<<<<<<<<< said...

hui penat aku mengarang bebyk tetiba pc off..ilang semua ayat aku..sabo je lah

SELERA MALAYA said...

kekeke.. patut pun aku tengok tajuk jer. tak der plak isinya. Minggu depan ada plak pesta buku antarabangsa kat pwtc...

>>>>>>> N <<<<<<<<<< said...

oic...byk tol expo kan...

KEOWN said...

hahahhahahahha,.. betul lah aku cakap.. tgk info nie

http://www.x2.com.my/homefair09.html

yang hujung bulan nie

http://www.homedec.com.my/kl1/about/index.php

yang hujung bulan nie insyallah aku pegi hehehhe

KEOWN said...

tue la as.. aku ingat sebab sakit mata.. sempat tulis tajuk aje... hahahha

SELERA MALAYA said...

yang wimax aku dengo servicenyer memang lagi bagus n, tapi sebelum ko ambik, baik ko tengok betul2 coveraagenyer sebab takot umah ko atau tempat ko nak selalu guna tu takder coverage. Kiterorg dah survey minatang tu, malangnya kat umah aku nie ( sg sekamat ) kajang nie tak der coverage. jadi pakai jer la streamik yang macam biskut chips more tu.....

>>>>>>> N <<<<<<<<<< said...

oo cam2..aku x survey lak wimax 2...
itula...pakai je la yg coverage yg dah ok kat tmpt aku..supaya x penin nnt

KEOWN said...

pakai celcom broadband ok sikit.. boleh bawak mana-mana.. outstation ke.. balik kg.. yang lain2.. tak leh bwak jauh... tak ada line

>>>>>>> N <<<<<<<<<< said...

haah stkt ni mmg pakai celcom bdbnd je..guna hp...kalo x jdkan modem smbung laptop pun aku surf kat hp..nak upgrade kg travian aku :-)