Tuesday, April 21, 2009

berdebar2

awal2 pagi sewaktu nak ke opis aku dah rasa kurang 'selesa'...seakan berdebar dlm hati. aku x pasti dan biarkan sj perasaan berdebar tu. entahla sangkaanku mungkin cuaca mendung dan gerimis wat aku rasa cam x fresh pepagi ni. aduh sepanjang perjalanan jem teruk..bayangkan dari pukul 7.40 masuk jln cheras-kajang (menghala kl) sampai ke 8.30 aku br smpai roundabout tesco extra...itu blum citer berbaris panjang dlm jem tu..nak jd citer depan leisure mall tu tgh terperangkap ngan jem..keta belakang sondol keta aku. wah time tu blank kejap..kuat gak gegar,capai hp call abg sambil kluar tgk keta. keta myvi, lelaki ngan wife dan anak keciknya...tangan sibuk call abg tp x de jawapan2..tgk2 bumper keta ok x retak ke apa..tgk berkali2 smbil cuba call abg tp x dpt gak.perasaan bercampur, terkejut,blur,marah dll.last2 aku pun ok je masuk keta dan teruskan perjalanan.

dlm keta hati berdebar dan bergetar kerana kejutan td masih terasa...adakah ni wat hati ku berdebar2 pagi ni...mungkin kebetulan.lepas tu dpt call abg..ckp ngan abg br lega skt hati...
masuk mrr2 satu lg kejadian...entahla bukan laju mana tp maybe br tekan minyak tetiba keta kat depan break so aku pun break emergency. alhamdulillah bukan aku sondol keta org lak..cuma aiman yg tgh tido kat seat blkg jatuh (syukur gak psl sblum dia tido aku soh dok blkg psl dia x nak pakai seat belt kat depan..ada hikmahnya aku soh aiman ke blkg)...hati berdebar lg...dan aku dah rasa nak patah balik ke umah...tp aku teruskan gak perjalanan.

mungkin perasaan terkejut td wat aku rasa x ceria ari ni...namun aku bersyukur x de apa2 berlaku...esok dah normal rasanya...

4 comments:

KEOWN said...

tu la.. kena berhati2 waktu meamndu nak plak waktu pagei.. semua org nak cepat kan.. tue yang terlanggar kereta org...

yang penting selamat

>>>>>>> N <<<<<<<<<< said...

yg keta aku kena tu mmg dah berhati2 sgt dah berbaris dgn keta tgh berenti dlm jem tu..tetiba keta blkg sondol...dah nasib kan..x perla...semua ok keta je aku check ada kemek skt

KEOWN said...

oklah.. kemek sikit tue biasalah... kan...

janji diri dan keluarga selamat

zaisani said...

betul..yg penting diri ngan family ok..skrg dah ok dah