Monday, November 17, 2008

Rindunyaaaaaa

dah seminggu kami di Johor...rindunyaaaa pd abg. walau setiap masa berhubung tp x sabar nak jumpa abg.. Anak2ku begitu gak.Afiq tiap kali tgk gambar papanya dlm hpku mesti akan merajuk dan sedih panggil2 papanya. jd utk hilangkan kesedihannya aku akan call abg utk Afiq berbual2...Aiman biasalah akan melaporkan aktivitinya pd hari 2. mmg terisi masa mereka di sini happy gak psl dlm masa terhad ni aku dpt bersama meluangkan masa ngan anak2ku dan mak ayah. bila difikir mmg semua yg berlaku ada hikmahnya...aku bersyukur cukup bersyukur
mlmnya aku x leh tido...psl terlebih zzz kot hehehe
apa nak buat nak surf internet laptop kat tingkat bawah...bila pergerakan terhad ni kan..naik turun tangga satu perkara yg amat payah aku rasakan. jd utk layan mata ni, aku mainkan mp3 dr hp sambil tgk2 pic. dlm hp...lg le tambah rinduku pd abg...tetiba terdengar lagu dafi..bila terasa rindu...emmm liriknya mmg kena betul ngan situasi aku skrg ni...mabuk rindu...
hehehe dulu masa lagu ni asyik main kat radio aku x ambik pusing coz lagunya simple dan cam budak2 je tpkan...ari ni aku tarik balik la anggapan aku..coz liriknya mmg sesuatu utk org2 yg kerinduan...dan akhirnya aku set ringtone khas panggilan dr cik abgku...hehehe angau...

Dafi- Bila Terasa Rindu
Apa agaknya khabarmu di sana
Di sini ku sedang sedang di belenggu rindu
Beginikah rasa siksa perpisahan
Sungguh anihnya hidup berasingan

Hati terasa bagai tertinggal di situ
Meskipun ku udah jauh beribu batu
Sesaat seperti setahun lamanya
Semasa kau tiada apa yang terdaya

Bila terasa rindu ku sebut nama mu
Dengan harapan kau kan muncul dalam tidur
Bila terasa rindu ku bayang wajah mu
Dalam angan dan barulah ku terasa bagai di sembuh

Oh jauh sekali hidup di sini berbeza
Beribu kali lagi ku selesa di sana
Tak sabar menanti detik kepulangan
Namun hingga itu apa yang termampu

Bila terasa rindu ku sebut nama mu
Dengan harapan kau kan muncul dalam tidur
Bila terasa rindu ku bayang wajah mu
Dalam angan dan barulah ku terasa bagai di sembuh

Terlintas difikiran
Untuk meminggirkan
Saja semua pencarian di sini
Tetapi ini sebahagian dari pengorbanan
Bekalan andainya hari sukar mencabar....(perenggan ni x de kaitan la)

Bila terasa rindu ku sebut nama mu
Dengan harapan kau kan muncul dalam tidur
Bila terasa rindu ku bayang wajah mu
Dalam angan dan barulah ku terasa bagai disembuh

No comments: