Monday, November 3, 2008

Rutin harian berubah


pejam celik pejam celik dah hampir 2 minggu aku mc...
pd 23hb Okt. yg lalu..aku pegi keja spt rutin harian dan waktu keja pun tiada apa yg lain. dlm kol 12.40 dpt panggilan dbkl check parking tiket. mulanya aku cam x perasan rupanya br teringat aku pun bwk keta gak (emm kebiasaan mmg org kat sini x byr parking pun). jd ngan agak tergopoh aku pun turun ke parking area utk membayar..time tu member office dah turun dan aku berselisih ngan dorang waktu ke tmpt byr...selepas mendapat tiket aku terus melangkah ke kereta yg hanya 2-3 langkah dr tmpt byr..namun...kerana aku x perasan yg tmpt byr tu tinggi setingkat dr tmpt siarkaki aku x dpt imbang antara menurun 1 step tngga (krn aku berjalan cam jln tmpt rata)...time nak jatuh aku sempat berdiri tp tetiba aku dgr bunyi 'crack'....
waaaaa ...aku dpt rasa setiap detik kaki aku crack dan aku terus jatuh terjelepok...dan saat tu aku terus terpk patah ke kaki aku?aku x leh gerakkan kaki sakit dan bengkak, biru kat angkle.
mataku mencari kalo2 ada org berhampiran dlm 2-3 min gak br ada sorang lelaki kebetulan lalu..dia tanya kenapa.aku minta dia panggilkan kwn opisku..krn waktu tu aku hanya membawa kad opis, duit syiling dan kunci keta (3 brg penting waktu byr parking )

dlm kecoh2 tu br ramai yg dtg termasuk kawan opis dan aku minta mereka tlg panggilkan member dept. ku...sbb aku mmg x leh jln dorang lah yg kejarkan aku ke Ampang putri..
dlm kol 1.20 smpai terus gi tmpt kecemasan..sakit kaki berdenyut2 mmg x leh ckp...nangis woooo...tp x le teresak2..air mata jer ngalir.dlm kol 2 dorang enject ubat tahan sakit ngan gi scan kaki..pas2 tgu lg result dia..lama gak dlm kol 3.30 br doc. panggil kata kaki aku patah dan dia refer ke doc. orthopedic. waktu dgr patah aku terus pk yg bukan2..kena operate ke masuk besi lak ke dan mcm2 la...nasibla kena simen je dan dia bg aku cuti kurang2 pun 6 minggu. waktu tu walau sedih psl kaki bersimen tp syukur alhamdulillah apa yg aku pk masuk besi ke x de...kena stay kat sepital 1 mlm...ptg abg dtg tgk aku dan bwk balik keta..dan mlm abg dtg bawak anak2..

candid sebaik kaki dibalut

time kasih pd kawan2 opis yg banyak membantu...emm bila dikenang kejadian tu cam x caya jer sekelip mata rutin ku berubah...dan perkara pertama start keja nnt aku akan pakai kasut flat..

kpd kawan doakan le aku cepat sembuh yek

No comments: