Thursday, January 29, 2009

Kait mengait

Segala2 pasal ikan

Semuanya bermula ngan game ikan FRENZY. Waktu aku kat Johor time sakit ari tu Pak Uda (adik aku) bawak balik game ikan ni. Dari install kat pc dia sampai masuk ke laptop aku...psl jd rutin harian anak2 aku main game ni, Afiq seronok sgt bila citer psl ikan kecik jd beso makan ikan kecik...(hehehe ikut ayat dia le). Dan Aiman kagum gak aku tgk anak aku sorang ni main smpai abis level (kagum le psl br 4 thn kan). Aku yg mak budak ni pun rasa ala2 kurengg bila main game. Sampai ke ari ni walau main game lain..game ikan ni tidak dilupanya..

gambo ni di snap sendiri oleh Afiq guna hp aku...(bila masa pun aku x sedar)ni kire bukti le si Afiq yg snap coz tu tgk main game tu Aiman ngan jam ben10nya


Kendian pd 25/12/08 yg lepas time Opah ngan Pak ngan Mak Uda dtg ke KL, kami gi Aquaria,KLCC. Wah apa lg mmg xcited abis le anak2ku...kejap ke sana tgk ikan ni..pas2 ke sini tgk ikan ni plak....mmg seronok sgtla...(hehe rasanya time ni le gamaknya wat kaki aku jd sakit balik)...happy sgt si Aiman siap suruh papanya masuk terowong 3 kali...aku tgkkan je..



Ari tu masa gi kedai perabot survey2 sofa ngan lampu...Aiman ngan Afiq dah ckp nak lampu gambo Ikan utk lampu tido dorang...comei gak..ikan emas...aku iyerkan aje...ingat pas2 lupa..
tp rupanya dah masuk 4-5 kali ni ckp bila nak beli lampu ikan...so pepaham le..mmg kena beli gak utk bilik br dorang...

Dan yg terbaru...ari tu Afiq ngan Aiman round2 ngan papanya, blh balik Afiq ckp kat aku dia nak bela ikan...rupanya time jenjln ngan papa dia nampak org jual ikan...syok betul dia tgk dan nak beli tu. Tu psl le papanya ckp kalo nak bela tanya mama....(psl abg tau aku bab2 pets ni mmg cukup suka)...Alhamdulillah dpt je 'b' ptg balik keja ambik anak2 kat nursery terus ke kedai ikan..emm suka sgt sgt sgttt Afiq ngan Aiman. Kejap tarik tangan aku ke sana ke sini le...utk tunjuk ikan2...so aku pun beli le set aquarium comei dan 6 ekor ikan ciut...(kecik2 je..utk anak2 aku)..hehee balik umah siap2kan aquarium tu...aku pun skali xcited... so rutin harian anak2ku tiap2 bangun pagi sbelum gi nursery dan selepas balik akan bg ikan2 tu mkn. wah...syok sgt tgk anak2 aku happy...

ni masa br2 beli ikan..ingat nak pakai aksesori lama tp...x best..pasir pun dah x bersih

so esoknya gi kedai balik beli tmbahan batu dan pasir...so hasilnya

ini aquarium kat kedai suka tgk simple but nice

...ikut history sbnrnya aku pun penchinta ikan...dulu masa aku study aku ada habbit...bila time nak exam aku akan ada satu benda yg aku suka buat.salah satu masa aku sem 4 hobi time nak exam beli ikan..aku bela 2 ekor ikan emas tiap2 minggu aku basuh bekas tu..heehe kat hostel lak tu...ramai yg pelik hobi aku. smpai sem5 kena gi praktikal bygkan aku bwk ikan2 emas tu naik bas dr johor ke Shah Alam...hehe giler kalo diingat kembali...selamat smpai ke sana...(tp dah tgl sejarah dah skrg)

time br kawin pun aku penah bela ikan emas..siap semua set bagai...dan masa anak aku kecik pun penah gak bela...smpai skrg minat tu turun kat anak2 aku le...bagus2...syg binatang ni leh terap nilai kasih sayang...ce..ce wah..

perasan x nick blog aku ada ala2 goldfish....emm tu psl suka sgt la tu...

emm yg ni plak salah satu ikan mainan dorang waktu kecik2 dulu..dah x heran sejak lama dulu tp skrg ni jd mainan dorang balik lak...

No comments: