Friday, January 30, 2009

hilang

misteri..misteri....

misteri kehilangan ikan ciutku....
br je aku citer psl ikan yg br kami bela semalam...tup tup balik rumah ptg nak bg makan..aku tgk cam kurang sekor...(biasanya pantang bg makan berebut2)...
tp mula 2 aku andaikan dia sembunyi dlm bawah pokok... cuma hati tu cam tertanya2 la...x penah cam gitu...
bila mlm aku check 2-3 kali..aikk balik2 kire 5 ekor jer..musykil2 ni...terus le belek ngan angkat batu dll...sah mmg x de sekor....

mana dia pegi?? hilangggg.....
smpai ke pagi time bsiap ke opis aku masih tercari2 kot2 adalah dia x kirela kat dlm air ke atau dah kat luar
tp ...tiada....

last2 aku wat conclusion samada;
1. ikan tu melompat dan KO (tp puas dah aku check keliling aquarium...x de)
2. ikan tu KO pas2 kengkwn dia tlg 'settle' (puas gak aku belek dlm air tu kalo iye lekan..tp serpih sikit pun x de)

last...
3. ni agak x logik la..tp kemungkinan burung masuk bilik aku pas2 'ngap'....(emm kemungkinan yg paling kurang aaa..psl x penah burung sesat masuk bilik aku..tp mmg tingkap ada skt bukak la)

so..agak2 mana yek jawapan yg sesuai....

No comments: