Tuesday, March 16, 2010

opss dinding lg

cuti minggu ni..semangat bkobar utk tampal sticker warna putih utk dinding ijauku. aim aku utk gabungkan dua jenis sticker dr dua kedai on9 yg berbeza. dan hasilnya seperti pic. bawah.

komenku...aku x gembira/ x puas ati ngan hasil kerastgn utk wall ni sbb. sticker dandelion x match colour ngan bulatan2 tu..x nampak...boring2.inila 1 kelemahan kalo beli scara on9..base pd pic je (moral of the story: kena bhati2)...bila dah camni so next time aku akan beli pd 1 tmpt je yg aku cukup puas ati material stickernya (sticker bulat putih ngan burung itam)

..utk fix design ni, aku plan akan remove white dandelion dan tukar sticker baru next time..tp dinding ni pun x siap sepenuhnya lg..aku plan gantung frame2 photo family tgh tu..wat masa ni aku x print lg pic utk diframe..nak kena plan gak pic. mana yg sesuai.


utk wall sblh bilik anak2 ku, mmg aku plan utk cat kaler dinding sama ngan wall family area (sblh je).. sama tema ijau epal. gambar utk gantung dah dibeli sejak umah x siap lg (heheee perancangan deco jangka panjang ni) last week br hantar frame ikut tema kaler dinding...
mula2 nak gantung dulu..cat minggu2 depan...tapi.....
x berseri rasanya pic tu, jadinya...
time tu gak cat dinding tu.bsemangat wat keja deco2 ni bila hubby pun join skali. Aiman ada semangat gak wat deco ni..antara ideanya: taman depan umah utk wat kolam ikan, letak kerusi,meja utk ptg2 mkn dan utk biliknya nak lekat2 sticker. Afiq lak..dia x kisah nak wat apa tp rajin gak nak menolong tampal sticker atau mengecat. komen Afiq bila ku ajukan soalan:"afiq cantik x dinding n?"i..jawapan ygku dpt..."tak cantik...eh cantik..cantik..cantik"...sambil tergelak2..sabojelah.

kejap je...dah siap. komenku: yes aku suka tgk dinding ni mmg menepati idea designku...so terubatla ati utk dinding ijau satu lg

2 comments:

Semut Api said...

berapa kos kalau nak suruh deco umah? x payah panggil eric..


:)

>>>>>>> N <<<<<<<<<< said...

apa yg penting kena tgk konsep deco yg kite nak terapkan...dan kos tu bergantung pd pemilik umah gak.besar kosnya so material akan lebih mahal..namun ngan budget yg x terlalu mahal pun kite blh dpt deco yg kite impikan dan kalo kena gayanya kite blh dpt hasil spt guna khidmat ID walau tidak.tipnya..bykkan wat research tgk ID dr website atau majalah,byk leh jdkan panduan tu..komen 10sen sy je